Hravosť a elegancia – to sú holandské hviezdy Sticky Lemon a Monk&Anna

Radi by sme vám predstavili dve značky, ktoré ste si na Creammy obľúbili. Každá je úplne iná – jedna je odvážna, farebná a super hravá, druhá je naopak minimalistická a elegantná. Pod oboma je podpísané holandské štúdio Rilla go Rilla a my ich úplne zbožňujeme. Sticky Lemon a Monk&Anna - zoznámte sa. Tieto značky založili v roku 2016 Simone, Dorien a Lotte – tri kreatívne ženy s vášňou pre Japonsko, prírodu, módu a dobré remeslo.

Obe značky sú vizuálne pomerne odlišné – čo je ale podľa vás spája?
Láska k krásnym veciam a láska k rozprávaniu malých príbehov, to spája obe značky. Kolekcie Sticky Lemon sú postavené na témach inšpirovaných filmom alebo konkrétnou udalosťou. Farby produktov sú pomenované po postavách vo filme alebo konkrétnom mieste, vďaka čomu sú jedinečné. Príbeh sa zviditeľní v produktoch, špeciálnych kresbách a štýlovej fotografii. Názov Monk&Anna vychádza z postáv z filmu King Kong, je inšpirovaný Japonskom, prírodou, módou a remeslom všeobecne. Monk&Anna píše pre každý produkt malý príbeh. Jedným z našich obľúbených je: „Vesmír sa neskladá z atómov, ale z malých príbehov.“

monk_anna_blog

Ako prebiehajú tvorivé procesy – spoločne alebo oddelene?
Hoci Sticky Lemon a Monk&Anna navrhujú tí istí dizajnéri, tvorivé procesy sú oddelené. Ale pre obe značky kreatívny proces vždy začína hrubým nápadom alebo inšpiráciou. Môže to byť kniha, film, pieseň alebo v podstate akákoľvek inšpirácia. Následne zbierame materiály a farby, ktoré zodpovedajú tejto predstave. Naším cieľom je vytvárať nové farebné kombinácie a kombinovať nové materiály. Sticky Lemon sa pozerá do retro časov, Monk&Anna vytvára minimalistickejší, ale estetický svet plný produktov v jemných zemských tónoch a rôznych textúrach. Počas celého procesu zdieľame nápady s celým tímom. Týmto spôsobom budujeme naše kolekcie.

Kde hľadáte inšpiráciu? Ako chytáte múzy?
Môže to znieť trochu nudne, ale inšpiráciu nachádzame všade. Nezáleží na tom, či ide o skvelý film alebo inšpiratívny obrázok. Sticky Lemon nepracuje so sezónami, uvádzame jednu kolekciu ročne. Kolekcie sú nadčasové a nestarnú. Ako náhle sú vypredané, už ich nevraciame.

Monk&Anna sa stará o ročné obdobia a uvádza na trh dve kolekcie ročne. Trendové prezentácie Lidewije Edelkoorta a Christine Bolandovej sú veľmi inšpiratívne. Neriadime sa rýchlymi trendmi, ale používame neutrálnejšie farby a materiály a občas zvolíme žiarivú farbu, ktorá naozaj vynikne.

Ako nachádzate rovnováhu medzi vaším podnikaním a osobným životom? Máte nejaké osvedčené metódy, ako tieto dve oblasti prepojiť?
Na túto otázku je len jedna odpoveď: Milujeme svoju prácu!

Máte nejaké špecifické pracovné rituály, ktoré vám pomáhajú udržať produktivitu a kreativitu počas celého dňa?
Nemáme konkrétne pracovné rituály. Kreativita u nás skôr plynie, ale keď sa náhodou presýti alebo zastaví, zameriame sa na niečo iné a neskôr sa k tomu vrátime.

Ako by ste opísali značku Sticky Lemon pomocou troch slov? Aké hodnoty a emócie chcete, aby táto značka u svojich zákazníkov vyvolala?
„Svojrázny, hravý a šťastný.“
Sticky Lemon jednoducho chce vidieť všetky deti, malé aj staršie, šťastné a hravé. Chceme im pomôcť, aby mali to najfarebnejšie a najslnečnejšie detstvo!

A ako by ste pomocou troch slov charakterizovali značku Monk & Anna?
„Príroda, Japonský štýl, príbehy.“
Monk&Anna chce vytvárať kolekcie krásnych vecí navrhnutých s veľkou starostlivosťou a s množstvom malých detailov. Všetky produkty sú dodávané vo vlastných obaloch, s vlastným príbehom a vlastným menom.

Čo môžeme v budúcnosti očakávať od Sticky Lemon a Monk & Anny? Máte nejaké vzrušujúce plány a smery, ktorými sa značky uberajú?
Práve sme vydali novú kolekciu Monk&Anna Flowing thinking a pracujeme na novej kolekcii Sticky Lemon, ktorá bude uvedená na trh v máji/júni 2024. Zatiaľ ju nemôžeme zdieľať, ale bude naozaj úžasná.